Akademia

Mokotów

Żyj futbolem od 4 roku życia !!!

Letni obóz sportowy na Mazurach RELACJA, FILMIKI, ZDJĘCIA NA FACEBOOKU - SZKOŁA FUTBOLU WARSZAWA
10.08 - 19.08.2015 Olecko
 zdjęcia na:

I dzień Olecko CAMP 2015 SF MOKOTÓW (turnus 10-19 sierpnia)

Podróż minęła nam bardzo szybko i przyjemnie. Przed 15.00 byliśmy już zakwaterowani zmierzając na posiłek. Po obiedzie rocznik 2003/2004 spotkał się na boisku, gdzie z trenerem Dominikiem doskonalił grę w siatko nogę a pozostała grupa najmłodszych uczestników z trenerem Sebastianem oraz panią Dorotą zwiedzała ośrodek, boiska na których będziemy trenować oraz kąpielisko nad jeziorem. Przed kolacją odbyła się krótka odprawa oraz oficjalne rozpoczęcie obozu. Po kolacji cała grupa wieczór spędziła na basenie. Punktualnie o 22:00 wszyscy chłopcy i dziewczynki byli już w łóżkach. Nie obyło się bez chwil słabości u co poniektórych zawodników, ale kryzys błyskawicznie został zażegnany przez trenerów. Nie z takimi przypadkami radziliśmy sobie na poprzednich obozach. Kilka minut po 22:00 zapanowała błoga cisza. Ładujemy akumulatory bo wszyscy wiemy, że jutro czeka nas kolejny fantastyczny dzień!!!

II dzień Olecko CAMP 2015 SF MOKOTÓW
Poranny rozruch przebiegł bardzo sprawnie, wszyscy wstali na czas bez problemów. Grupa młodsza ćwiczyła koordynację a starsi koledzy budowali kondycje biegając w koło boiska. Po śniadaniu odbyła się odprawa taktyczna wszystkich naszych drużyn oraz omówienie zagadnień na mecz z Olimpią. Podczas pierwszego przedpołudniowego treningu odbyły się małe gry u młodszych a starsi doskonalili wyprowadzenie piłki od bramki w nowym systemie gry 1-4-3-1. W południe rocznik 2003/04 pod wodzą trenera Witka ćwiczył na sali walk kończąc blok treningowy na kąpielisku. Grupa 2007/08 całe popołudnie spędziła w wodzie zaliczając i kąpielisko i basen po codziennej sjeście. Punktualnie o 18.00 zebraliśmy się na boisku. Tematem grupy młodszej była koordynacja oraz technika specjalna natomiast starsza grupa przygotowywała się na mecz z Olimpią
Warszawa. Spotkanie zakończyło się zwycięstwem Olimpii 3:2. Wieczór spędziliśmy oglądając mecz o Super Puchar Hiszpanii. Dziś cisza nocna zostaje przesunięta.

III dzień Olecko CAMP 2015 SF Mokotów i Wilanów
Kolejny dzień obozu za nami. Trzeciego dnia na rozruchu pojawiła się tylko młodsza grupa, reszta uczestników przygotowywała się do śniadania. Brak rozruchu był nagrodą za bardzo dobre sprawowanie oraz pracę włożoną na zajęciach w dniu wczorajszym. Roczniki rozpoczęły dzień od treningu na boisku, na którym skupiliśmy się na doskonaleniu indywidualnej gry w ataku i zakończenia akcji strzałem, inne roczniki doskonaliły prowadzenie piłki oraz technikę. Następnie udaliśmy się na lody, w nagrodę za dobrą postawę i zaangażowanie zawodników na zajęciach, pomimo panującego upału. Przed obiadem czekał nas jeszcze kolejny trening na sali sportów walki.
Po obiedzie udaliśmy się na basen i obejrzeliśmy pierwszą połowę meczu regionalnych rozgrywek z udziałem drużyny seniorów Czarni Olecko. Po meczu odbyliśmy własne zajęcia na boisku. Planowany rewanż z Olimpią Warszawa odbędzie się w innym terminie. Tematem treningu było doskonalenie ustawienia w defensywie, we fragmentach gier. Jednostkę rocznika 2004 gościnnie poprowadził trener Sebastian Groszek z SF Mokotów. Po kolacji zawodnicy mieli bardzo miłe zakończenie dnia. Wszyscy oglądali z zaciekawieniem świąteczny megahit "Kevin sam w domu" ciesząc się i śmiejąc jak by oglądali to pierwszy raz Emotikon wink Przed snem poszliśmy jeszcze na spacer, oglądać spadające gwiazdy.

IV dzień Olecko CAMP 2015 SF Mokotów i Wilanów
Czwarty dzień obozu dobiega końca. Dziś rozpoczęliśmy treningiem na boisku naturalnym. Pracowaliśmy nad poprawą rozegrania piłki w ataku pozycyjnym, dośrodkowaniami i strzałami. Grupa młodsza skupiła się na wyprowadzeniu piłki oraz grach 3 na 1 i 3 na 2. Następnie zgodnie z tradycją rocznik 2003/2004 udał się na salę walk, gdzie doskonalił siłę, wytrzymałość i koordynację w formie ćwiczeń sztuk walki. W tym czasie najmłodsi zawodnicy naszego klubu ćwiczyli koordynację oraz komunikację. Była też wycieczka na lody, która stała się stałym punktem programu, przynajmniej dopóki nie nastąpi zmiana pogody. Po obiedzie odbył się długo oczekiwany quiz, w którym udział wzięli chłopcy i dziewczynki z rocznika 2007/2009. Starsi w tym czasie mogli skorzystać z dodatkowej chwili na odpoczynek, gdyż na wieczór zaplanowano trening koordynacyjny oraz grę kontrolną drużyn naszych Akademii. Wynik końcowy SF Warszawa - SF Mokotów 3-5. Bramki strzelili z SF Mokotów: Niemyjski (2), Kruszewski (1), Chrzan (1), Gadomski (1) z SF Warszawa: Sobota (3). Wieczór zakończyliśmy kinem letnim oglądając "Uciekające kurczaki" i "Jak ukraść Księżyc".
Jutro jedziemy na wycieczkę do Gołdapi, dzień poświęcimy na zabawę i odpoczynek od treningów.
Wszystkim Rodzicom życzymy dobrej nocy!

V dzień Olecko CAMP 2015 SF Mokotów i Wilanów
Piąty dzień obozu dobiegł końca. Dziś nie mieliśmy żadnych zajęć piłkarskich, aby dzieci mogły odpocząć fizycznie i psychicznie oraz zregenerować siły przed drugą częścią turnusu. Rano była piękna pogoda, dlatego jak zwykle zaczęliśmy dzień od rozruchu. Po śniadaniu wsiedliśmy w dwa autokary i pojechaliśmy na wycieczkę. Najmłodsi zwiedzali dzikie Safari, natomiast starsi udali się do parku linowego, w którym czekała na nich pełna wyzwań zabawa na wysokości. 11 przeszkód umieszczonych na 5-ciu palach wymagało dużej odwagi i skupienia, aby pokonać je bez przeszkód i na końcu zjechać nad taflą jeziora, kończąc zabawę. Oprócz parku linowego odwiedziliśmy też kręgielnię oraz salę bilardową. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Po powrocie do hotelu zjedliśmy obiad i najmłodsi relaksowali się na basenie. Następnie zwiedzając Olecko udaliśmy się na lody, po których mieliśmy krótką sesję zdjęciową na boisku. Wieczorem najmłodsi zawodnicy spakowali swoje walizki, przygotowując się do jutrzejszego wyjazdu i obejrzeli bajkę o klockach Lego. Ostatnią atrakcją dnia dla starszych zawodników był basen w hali LEGA, w którym mogli skorzystać z części SPA. Sauna i jacuzzi cieszyły się dużym powodzeniem, chociaż najwięcej osób wybrało skoki do wody, pod czujnym okiem ratownika.

Wczorajsze przygody rocznika 2003 na obozie w Olecku

Po śniadaniu udaliśmy się do parku linowego, gdzie zawodnicy mogli się sprawdzić na wysokiej trasie zakończonej dwoma zjazdami tyrolką nad stawem. Następnie poszliśmy na kręgle i bilard gdzie relaksowaliśmy się w ramach rywalizacji zorganizowanej przez trenerów. Była możliwość zakupienia sobie lodów i napojów. Następnie pojechaliśmy na znajdujące się niedaleko Gołdapi "Bezkrwawe Safari'. Dwoma samochodami terenowymi pracownicy parku safari obwieźli nas po terenie w poszukiwaniu zwierząt. Można było zobaczyć między innymi: daniele, białego kangura, gazele, dziki, strusie itd. Po zakończonym tourze udaliśmy się na plaże. W oczekiwaniu na autokar w głowie kilku zawodników zrodził się pomysł surwiwalowej wycieczki pieszej do hotelu. I tak 9 śmiałków z trenerem Piotrem poszło do hotelu na 30 km trasę przez Mazury, a pozostałych 10 zawodników wróciło z trenerem Łukaszem do hotelu. Spacer był niesamowitym przeżyciem. Na odcinku 15 km bez sklepu mieliśmy okazję posilać się tym co natura nam dała po drodze i skosztować gościnności lokalnej społeczności w wioskach. Kiedy znaleźliśmy sklep, uzupełniliśmy zapasy wody i jedzenia na kolejne 15 km pozostałej trasy. Misja zakończyła się sukcesem i po 7 godzinach zawodnicy znaleźli się cali i zdrowi (w dobrych humorach) w hotelu. Na ostatnich 4 kilometrach zawodnikom musiał towarzyszyć trener Dominik, ponieważ trenera Piotra pokonało na trasie niewłaściwe obuwie w postaci klapek. Jednak dzielnie dotrzymywał kroku chłopcom przez 25 km, którzy szli w wygodnym obuwiu sportowym. W hotelu, chłopcy którzy dotarli po kolacji dostali kanapki. Pozostali zawodnicy wracający autokarem wypoczywali w tym czasie w hotelu. Tak wiec, dzień wolny jedni mieli bardziej spokojny a inni na życzenie bardziej aktywny

VI dzień Olecko CAMP 2015 (rocznik 2004)
Sobotnie święto było dla nas dniem pracy. Od rana kształtowaliśmy szybkość i wytrzymałość szybkościową w postaci gier i zabaw. Następnie na dużym placu odbyliśmy zajęcia piłkarskie, ukierunkowane na rozegranie piłki w ataku pozycyjnym oraz stałe fragmenty gry. Po treningu udaliśmy się na salę walk gdzie tym razem skupiliśmy się tylko na stretchingu, gdyż niektórzy zawodnicy nabawili się drobnych urazów mięśniowych, związanych z przemęczeniem.
Po obiedzie udaliśmy się po raz kolejny nad jezioro, gdzie czekała na nas ulubiona chyba rozrywka, w postaci skoków do wody ze skoczni. Następnie udaliśmy się do pobliskiej lodziarni na lody a przed kolacją w końcu udało nam się przeprowadzić I quiz z wiedzy o sporcie. Najwięcej punktów uzbierał Karol, który wygrał z wynikiem 21/30. Specjalną nagrodę prezesa Karol otrzyma pod koniec obozu.
Po kolacji udaliśmy się na boisko naturalne, gdzie przy sztucznym świetle po raz kolejny trenowaliśmy schematy rozegrania piłki w ataku pozycyjnym. Trening zakończyła gra wewnętrzna. Choć obóz minął już półmetek, cały czas brakuje nam jeszcze zgrania i zrozumienia wybranych elementów taktyki. Będziemy nad tym pracować do końca pobytu w Olecku.
Jutro zamiast porannego treningu odbędzie się spacer do miasta, zaś pozostała część dnia niezmiennie wykorzystana zostanie na trening stabilizacji/siły, odprawę taktyczną oraz zajęcia na boisku i basen.

VII dzień Olecko CAMP 2015 (rocznik 2004)
W dniu wczorajszym zajęcia rozpoczęliśmy od porannego spaceru do centrum miasta i zakupów. Zamiast porannego treningu udaliśmy się na marszobieg wokół jeziora Olecko. Długa trasa nie okazała się miła dla wszystkich zawodników, dlatego różnice czasowe między pierwszymi i ostatnimi na mecie były znaczne.
Po obiedzie czekała nas gra kontrolna z Olimpią Warszawa rocznik 2002. Graliśmy 3 x 25 minut, 2 tercje po 9-ciu, 1 tercję po 11-stu. Doznaliśmy dość wysokiej porażki 5-1, jednak był to dla nas bardzo wartościowy mecz, gdyż musieliśmy wykazać się większą niż zazwyczaj ambicją i zaangażowaniem. Jedyną bramkę strzelił dla nas Leon. Po meczu odbyliśmy jeszcze jednostkę treningową poświęconą na technikę specjalną oraz stałe fragmenty gry.
Po kolacji udaliśmy się na basen w celu regeneracji zmęczonych organizmów, po czym trener Piotr w uznaniu za trud włożony w pracę na treningach kupił zawodnikom pizzę. Po intensywnej pracy przyszedł czas na nieco mniejsze obciążenia, dlatego dziś m.in. w czasie popołudniowego treningu zagramy sparing z rocznikiem 2003.

Dzień VIII Olecko CAMP 2015 (rocznik 2004)
Poniedziałek w Olecku dobiega końca. Dzień standardowo rozpoczęliśmy od treningu na boisku. Kształtowaliśmy umiejętność gry 1 na 1 w ataku i obronie. Na koniec rozegraliśmy grę wewnętrzną. Następnie odbyliśmy odprawę taktyczną, na której omówiliśmy schematy gry w obronie i ataku pozycyjnym w ustawieniu 9-cio osobowym.
Po obiedzie rozegraliśmy grę kontrolną z zespołem Szkoły Futbolu Warszawa 2003. Przegraliśmy 5-0. Wynik nie oddaje przebiegu gry, gdyż mieliśmy swoje okazje bramkowe, jednak brakowało nam skutecznego wykończenia akcji. Wieczorem rozegraliśmy kolejne spotkanie z Olimpią Warszawa. Po wyrównanym spotkaniu ponownie przegraliśmy, tym razem 5-6. Zdobyczą bramkową podzielili się: Leon (2 bramki) oraz Olivier Love (3 bramki, SF Mokotów).
W międzyczasie odbył się kolejny quiz sportowy, który tym razem wygrał Jan Kwiatkowski z SF Mokotów.

IX dzień Olecko CAMP 2015
Mamy dziś przedostatni dzień obozu letniego Olecko 2015. Po wyczerpujących wczorajszych dwóch grach kontrolnych zdecydowaliśmy, że śniadaniu odbędziemy "lekki" trening na boisku, który poświęciliśmy wyłącznie na gry i zabawy z piłką w formie siatko-nogi oraz doskonalenie techniki specjalnej uderzenia piłki różnymi częściami stopy. Po treningu rozpoczął się turniej FIFA 2015 wygrała para: Jan i Bartek (SF Mokotów).
Dziś świętujemy też 11-ste urodziny Karola. W ramach niespodzianki czekał na niego tort, balony i 0% napój wyskokowy o smaku maliny.Po południu zgodnie z planem odbyła się gra wewnętrzna z rocznikiem 2003 oraz 12-kilometrowy spacer wokół jeziora i dyskoteka. Po spacerze można było napić się gorącej czekolady a trener Piotr "zafundował" kolejną pizzę.
Jutro odbędzie się zakończenie i podsumowanie obozu, pakowanie i sprzątanie pokoi. Po obiedzie opuszczamy hotel i udajemy się do Warszawy. Powinniśmy dojechać na miejsce zbiórki około godziny 19:00. O wszelkich zmianach będziemy informować Państwa sms-em lub telefonicznie.

Podsumowanie obozu Szkoły Futbolu Wilanów rocznika 2004 i młodsi.

Podczas obozu odbyliśmy 14 jednostek treningowych na boisku, podczas których realizowaliśmy zajęcia o tematyce wytrzymałości specjalnej, głównie w formie fragmentów gier oraz gier kontrolnych, techniki specjalnej z naciskiem na grę 1 na 1 w ataku i obronie oraz dośrodkowania i strzały, oraz taktykę i stałe fragmenty gry (wyrzut z autu, rzuty wolne, rzuty różne w ataku i obronie). Dodatkowo dzieci miały 2 zajęcia poświęcone na taktykę gry w 9-tkach w ataku i obronie oraz transfer pozytywny i negatywny (w ustawieniu: 1-3-1-3-1).
Rozegraliśmy szereg gier kontrolnych (SF Wilanów 2003 x2, SF Mokotów 2003/2004, Olimpia 2002 oraz Olimpia 2004 x2), podczas których udało nam się przećwiczyć trenowane warianty taktyczne. Mam nadzieję, że brak zwycięstw będzie dla nas dobrą motywacją do bardziej wytężonej pracy.
Zajęciami uzupełniającymi były zajęcia w salce sportów walki oraz zajęcia na powietrzu, podczas których kształtowaliśmy głównie koordynację, siłę i wytrzymałość. Dodatkowo odbyły się 2 długie spacery/ marszobiegi wokół Jeziora Olecko, przeznaczone na trening wytrzymałości.
Regenerację prowadziliśmy w formie aktywnych zajęć na basenie, wizyt nad jeziorem, dwóch quizów sportowych oraz turnieju FIFA2015. Dodatkowo dzieci mogły obejrzeć mecz o Superpuchar Europy - Barcelona vs Sevilla. Był też dzień poświęcony tylko i wyłącznie na zabawę w parku linowym, kręgle i bilard.
Na uroczystym zakończeniu obozu zostały wręczone nagrody dla: najlepszego zawodnika, zwycięzcy quizu sportowego, zwycięzcy turnieju FIFA2015, najmłodszych uczestników obozu. Trener Piotr osobiście uhonorował zwycięzców gadżetami Szkoły Futbolu Warszawa.